Obsah
Existuje řada scénářů podle kterých se příchozí faktury zpracovávají. Nejčastější případy jsme se snažili podchytit a proto jsme vytvořili několik variant workflow pro zpracování příchozí faktury. Je na každém zákazníkovi, aby si vybral tu správnou variantu.
Jedná se nejjednodušší workflow, kde pověřená osoba vloží příchozí fakturu do systému a následně se automaticky účetnímu zobrazí nový úkol: Zaúčtování faktury. Po jeho vyhotovení účetní označí fakturu jako zaúčtovanou a tím toto workflow končí.
V tomto workflow je po vložení faktury do systému, nejprve předána odpovědné osobě, která ji schválí (nebo neschválí). V případě schválení je faktura předána účetnímu k zaúčtování a zároveň další pověřené osobě, která zajistí její proplacení. Toto workflow končí až když účetní označí fakturu za zaúčtovanou a zároveň ji příslušná osoba označí za proplacenou.
Toto workflow doplňuje předchozí workflow ještě o možnost konsolidace faktury. Jedná se možnost, kterou obvykle vyžadují nadnárodní společnosti. Účetní po zaúčtování faktury má ještě možnost určit zda se bude daná faktura konsolidovat či nikoliv.