Definovaná workflow

Tomáš Pytelka


Obsah

Úvod
Workflow pro obdrženou fakturu
K zaúčtování (Simple)
Ke schválení, k zaplacení a zaúčtování (Confirm, pay and account)
Ke schválení, k zaplacení, zaúčtování a konsolidaci (Confirm, pay, account and consolidate)
Workflow pro vydávanou fakturu (Issue invoice)

Úvod

Tento dokument popisuje definovaná workflow v projektu eDoklady Účetní.

Workflow pro obdrženou fakturu

Existuje řada scénářů podle kterých se příchozí faktury zpracovávají. Nejčastější případy jsme se snažili podchytit a proto jsme vytvořili několik variant workflow pro zpracování příchozí faktury. Je na každém zákazníkovi, aby si vybral tu správnou variantu.

K zaúčtování (Simple)

Obr.1: K zaúčtování

Jedná se nejjednodušší workflow, kde pověřená osoba vloží příchozí fakturu do systému a následně se automaticky účetnímu zobrazí nový úkol: Zaúčtování faktury. Po jeho vyhotovení účetní označí fakturu jako zaúčtovanou a tím toto workflow končí.

Ke schválení, k zaplacení a zaúčtování (Confirm, pay and account)

Obr.2: Ke schválení, k zaplacení a zaúčtování

V tomto workflow je po vložení faktury do systému, nejprve předána odpovědné osobě, která ji schválí (nebo neschválí). V případě schválení je faktura předána účetnímu k zaúčtování a zároveň další pověřené osobě, která zajistí její proplacení. Toto workflow končí až když účetní označí fakturu za zaúčtovanou a zároveň ji příslušná osoba označí za proplacenou.

Ke schválení, k zaplacení, zaúčtování a konsolidaci (Confirm, pay, account and consolidate)

Obr.3: Ke schválení, k zaplacení, zaúčtování a konsolidaci

Toto workflow doplňuje předchozí workflow ještě o možnost konsolidace faktury. Jedná se možnost, kterou obvykle vyžadují nadnárodní společnosti. Účetní po zaúčtování faktury má ještě možnost určit zda se bude daná faktura konsolidovat či nikoliv.

Workflow pro vydávanou fakturu (Issue invoice)

Obr.4: Vydávaná faktura

Vystavená faktura je nejprve předána ke schválení. V případě jejího schválení je dále postoupena osobě, která ji odešle. Workflow končí odesláním faktury a jejím označením v systému jako odeslaná.